Attention, les informations que vous consultez actuellement ne sont pas celles de l'année universitaire en cours. Consulter l'année universitaire 2023-2024.

UE297 - Navigating the Research Process in Economics: High-level advice on how to succeed as an academic economist

Planning en cours de validation.

Dernière modification : 6 mai 2024 16:45

anglais
L’enseignement est uniquement dispensé dans cette langue.

En français:

Le séminaire Navigating the Research Process in Economics est conçu pour fournir des conseils pratiques et complets aux étudiants diplômés, en les dotant des compétences essentielles pour une recherche universitaire réussie. Grâce à des conseils et des stratégies précieux, les participants apprendront à sélectionner efficacement des sujets de recherche, à rédiger des articles, à naviguer dans le processus de rejet habituel et à gérer le processus de révision et de publication éventuelle. En outre, le séminaire explorera les attentes d'un arbitrage efficace et fournira un aperçu du processus d'évaluation par les pairs.

In English:
The Navigating the Research Process in Economics seminar is designed to provide practical and comprehensive advice to graduate students, equipping them with essential skills for successful academic research. Through invaluable tips and strategies, participants will learn how to effectively select research topics, write papers, navigate the common rejection process, and manage the revision and eventual publication process. In addition, the seminar will explore the expectations of effective refereeing and provide insight into the peer review process.

Four sessions of 1h30 of advice from an editor of a top journal, which will delve into how to write a paper before submitting it to an academic journal; how to submit your paper to a journal, and how to navigate through the rejections and revisions; and what is expected from referee reports.

Cette UE n'est rattachée à aucune formation de master.

For all information regarding exact auditing, signing up for the course, and its timing, contact:   master.office@psemail.eu

Dernière modification : 6 mai 2024 16:45

anglais
L’enseignement est uniquement dispensé dans cette langue.

En français:

In English:

Cette UE n'est rattachée à aucune formation de master.

Planning en cours de validation.