UE451 - Introduction to Philosophy of Cognitive Science [PHIL 101/103]

Psychologie et sciences cognitives
anglais
Philosophie Philosophie analytique Sciences cognitives
  • Denis Buehler [référent·e]   maître de conférences, ENS / Institut Jean-Nicod (IJN)

This course has three main objectives. First, it aims to provide a foundation in some of the major classical issues in the philosophy of cognitive science. Second, it aims to trace how cognitive science has developed since the 1950s. Third, the course has an intensive writing component (restricted to cogmaster students) that aims to provide a solid foundation in American-style academic writing; especially argument-analysis, critical discussion, and argument-construction.

Ce cours a trois objectifs. Le premier est de fournir une fondation dans les débats majeurs classiques en philosophie des sciences cognitives. Le deuxième est de tracer comment les sciences cognitives se sont développées depuis les années 50. Le troisième est d’entraîner l’écriture académique dans le style américain, notamment l’analyse des arguments, leur critique, et leur construction.

On successful completion of this course, students should

- have acquired a solid foundation in basic issues in the philosophy of cognitive science and a general idea of the development of cognitive science since the 50s

- have critically engaged with some basic ideas in philosophy of cognitive science

- intensive writing component only: have acquired or deepened analytical and argumentative skills through continuous independent written work

• Séminaires de tronc commun – Sciences cognitives – M1/S1
    Suivi et validation – semestriel quotidienne = 4 ECTS
    MCC – CC + Examen

Assessment for the two components is as follows:

a)    Phil 101: students must attend lecture and submit three short quizzes online (25%, 25%, 50% of final grade);

b)    Phil 103: students must attend lecture, attend the intensive writing training, and submit three short essay assignments (25%, 25%, 50% of final grade).

Dernière modification : 18 juin 2021 12:48

Enseignements fondamentaux de master
Psychologie et sciences cognitives
anglais