UE924 - PSYCH 101 - Introduction to cognitive psychology

Psychologie et sciences cognitives
anglais
Psychologie Sciences cognitives

An introduction to paradigms, concepts and methods in cognitive psychology. The course is divided into classes on a single cognitive function (attention, perception, memory, language, etc), and uses these to introduce general paradigms in cognitive psychology. The emphasis is on how psychologists postulate cognitive functions based on empirical data from experiments in psychology.

• Sciences cognitives – M1/S1
    Suivi et validation – semestriel hebdomadaire = 4 ECTS
    MCC – examen, contrôle continu
  • Thérèse Collins [référent·e]   professeure des universités, Université de Paris /
  • Jérôme Sackur   directeur d'études, EHESS / Laboratoire de sciences cognitives et psycholinguistiques (LSCP)
cogmaster@psl.eu

The complete syllabus of the course is available on the Cogmaster's website. For any information, please contact the secretariat of the Cogmaster.

None.

Aucun planning disponible.