UE196 - Histoire monétaire et financière / Monetary and financial history

Domaine
Économie, Histoire
anglais
Capitalisme Comparatisme Développement Économie État et politiques publiques Finance Globalisation Histoire économique et sociale Institutions Méthodes quantitatives Socio-économie

This class will present and discuss the litterature - in economics as well as history - on the financial and monetary history, mostly of the Europe and the U.S. since the late medieval period, with a focus on the 19th and 20th centuries. It will discuss in particular questions such as banks, financial markets, public debt, financial crises, planification, international finance, the international monetary system and the European financial and monetary unification since World War Two.

Participants will be required to read selected papers that will be discussed in the class. The course is taught in English.

• Initiation/introduction – Sciences économiques et sociales - Institutions, organisations, économie et société – M2/S4
    MCC – essai critique
  • Méthodologie – Analyse et politique économiques – M2/S4
    MCC – Essai critique

prendre contact avec l'un des intervenants pour obtenir son accord et l'accès aux documents du séminaire.

sur rendez vous.

Master en histoire, économie ou sociologie en cours.

Dernière modification : 10 mai 2021 09:58

Enseignements fondamentaux de master
Domaine
Économie, Histoire
anglais

MCC – essai critique
  • Méthodologie – Analyse et politique économiques – M2/S4
    MCC – Essai critique

sur rendez vous.

Master en histoire, économie ou sociologie en cours.

• 48 bd Jourdan
    48 bd Jourdan 75014 Paris